Astra Sport Bets

Astra Sport Bets - Pariuri Sportive de calitate

Bet365

Coruptie in fotbal: procurorii DNA vor instrumenta cazul Timisoara

epunctarea echipei FC Timisoara a stârnit o adevarata nebunie: fanii au iesit in strada pe malul Begai, clubul este pe cale sa se desfiinteze, iar conducatorii din fotbal se acuza de dare si de luare de mita. Declaratiile facute de Marian Iancu, Mircea Sandu, Adalbert Kassai si Nicu Gheara ar trebui sa nu ramâna fara urmari, la mijloc fiind vorba de sute de mii de euro. Procurorii Directiei Nationale Anticoruptie vor strânge incepând de astazi dovezile necesare instrumentarii acestui caz.

Scandalul dintre italianul Claudio Zambon, fost patron al echipei de fotbal Politehnica Timisoara, si actualul investitor, Marian Iancu, a explodat odata cu depunctarea formatiei banatene. Actualilor conducatori ai gruparii de pe Bega li se imputa faptul ca nu au pus în practica decizia Tribunalului de Arbitraj Sportiv de la Laussane în privinta drepturilor asupra palmaresului si culorilor echipei. Odata cu acest conflict, a izbucnit un intreg scandal in fotbalul romanesc, centrat in jurul banilor negri. Normal, pe fir a intrat si procuratura. „Potrivit legii, persoanele care au cunostinta de savarsirea unor fapte penale au posibilitatea de a anunta organele de ancheta. Sigur, ca instrument alternativ, exista si posibilitatea sesizarii din oficiu, daca este cazul. Astfel de situatii au existat, autosesizarile fiind facute din presa, din articolele de investigatii”, ne-a declarat Livia Saplacan, purtator de cuvant al DNA.

Iancu sustine ca a dat mita pentru a nu fi furat

Mizeriile din acest sport incep sa iasa la iveala. Acuzele curg fara incetare, tot mai multi oficiali din breasla fiind antrenati in aceasta hora. Marian Iancu a afirmat ca i-a dat bani presedintelui Federatiei Române de Fotbal, Mircea Sandu, pentru a se asigura ca va avea parte de arbitraje corecte. Acesta sustine ca el nu poate fi acuzat de dare de mita pentru ca nu a cerut nimic, ci a fost extorcat. „La FRF e un grup infractional organizat. I-am dat bani lui Mircea Sandu pentru ca îmi spunea ca este nevoie sa ma asigur ca voi fi arbitrat corect, ca voi avea parte de dreptate pe la comisii. Ceea ce spun eu sunt lucruri adevarate si l-am invitat pe Mircea Sandu la detectorul de minciuni, iar daca eu mint, voi raspunde. Am dat foarte multi bani. Mai multe sute de mii. Eu eram la început, iar Mircea Sandu spunea pe o terasa la Mamaia ca aceia care intra în fotbal trebuie sa fie protejati. I-am dat bani in-tr-o crama a unui mare hotel
. Eu i-am spus ca nu am nevoie de nimic. Vreau sa fiu arbitrat corect, vreau sa am parte de dreptate. Mai târziu m-am gândit ca mai bine investesc numai la echipa. Din acel moment nu i-am mai dat nimic, iar FRF i-a dat acel act lui Zambon. Cu Adalbert Kassai m-am întâlnit o singura data, fiind invitat de Mircea Sandu la Federatie, acolo unde am venit cu avocatul meu. În birou mai erau înca trei persoane. Am crezut ca sunt chemat pentru a discuta problema palmaresului, deoarece asta era singura mea problema. La începutul discutiei, Mircea Sandu m-a pus sa spun daca el a luat bani de la mine pentru acest caz. M-am blocat, dupa care m-am ridicat si am plecat. Acesta este adevarul despre ce se întâmpla în FRF. Kassai nu a luat bani de la mine. Probabil a luat de la Zambon, pentru ca el i-a dat acel document“, a declarat Iancu. In cadrul unei emisiuni televizate, controversatul Nicu Gheara a lansat o alta acuza, spunand ca el auzise de la cineva ca presedintele lui Poli Timisoara ar fi dat aproximativ 300.000 de euro unor persoane din FRF ca sa castige finala Cupei Romaniei impotriva Rapidului. „Ulterior, intr-o intalnire cu Sandu si Kassai, Iancu ar fi mentionat ca nu a dat nici un euro pentru acea finala, chiar mie mi-a spus telefonic acest lucru”, a conchis Gheara.

Documentul surpriza apare abia luni

În replica, Marian Iancu a fost extrem de acid: „Conferinta lui Kassai a fost un spectacol ipocrit. Nu am crezut ca o sa am parte sa vad vreodata atâta prostie. Documentul pe care vi l-a fluturat în fata este un fals. O sa demonstrez cum s-a ajuns la acest document facut pentru ca domnul Kassai avea interes la Zambon. Luni o sa prezint un act care va desfiinta FRF-ul“, a spus Iancu.

Liderii galeriei au dat explicatii la Prefectura

Liderii galeriei FC Timisoara au fost invitati, ieri dimineata, la Prefectura Timis pentru a da explicatii privind protestul organizat joi seara. Unul dintre liderii suporterilor, Cristi Brâncovan, a declarat, la întâlnirea cu autoritatile, ca fanii nu au vrut sa protesteze violent, dar erau nemultumiti ca Jandarmeria si Politia au intervenit în forta si cu gaze
lacrimogene. „Noi am vrut sa tragem un semnal de alarma pentru ca nu consideram ca e drept ceea ce se întâmpla cu echipa. Protestul nostru nu a fost premeditat, a fost unul spontan, am fost pasnici. Am vrea sa stim daca a fost legala interventia în forta si faptul ca asupra noastra fortele de ordine au intervenit cu gaze lacrimogene. Erau femei si copii acolo”, a spus Cristi Brâncovan. Inspectorul-sef al Jandarmeriei Timisoara, Mihai Calinescu, a afirmat, la rândul sau, ca interventia a fost legala, iar fortele de ordine au intervenit la momentul potrivit. Initiatorul întâlnirii, subprefectul Laviniu Bedrosian, le-a recomandat în final suporterilor sa nu mai aiba astfel de initiative care pot avea urmari grave, iar daca vor sa protesteze, sa o faca civilizat si sa anunte din timp fortele de ordine. „Sunt de acord cu fanii si cu nemultumirile lor, îi sustin în dorinta lor de a sprijini echipa Timisoarei, dar sa nu se mai repete astfel de evenimente care pot degenera. Aveti sprijinul nostru, al autoritatilor, dar pentru manifestari stradale trebuie sa aveti acordul fortelor de ordine, trebuie sa fiti însotiti ca sa evitam interventiile în forta si alte incidente”, a spus Bedrosian.

Istoricul din arhiva FRF a fost scos de la naftalina

Razboiul este total intre Marian Iancu si Claudio Zambon (foto dreapta). Omul de afaceri italian ne-a declarat urmatoarele: „Pentru mine este limpede ca s-a facut dreptate. În 2002, mai precis în 12 februarie, prin adresa cu numarul 285 de la FRF, am fost înstiintat ca nu se va acorda dreptul nici unei structuri sportive sa foloseasca numele de Politehnica Timisoara. Eu am cumparat locul de la Dacia Pitesti pentru echipa, am dat 300.000 de dolari pentru ca fotbalul sa ajunga din nou la Timisoara. Unde era Marian Iancu atunci? Va spun eu, nici nu exista în fotbal. Peste alti trei ani, prin adresa cu numarul 1.672 din 4 iunie, referitor la istoricul numelui de Politehnica Timisoara din arhivele Federatiei, am fost înstiintat ca, în februarie 2002, Fulgerul Bragadiru îsi schimba denumirea în FC AEK Bucuresti, iar apoi a fost afiliata la FRF prin decizia Comitetului Executiv din 9 august 2002. Aceasta a fuzionat cu CSU Politehnica Timisoara, conform deciziei Comitetului de Urgenta din 14 august 2002, sub denumirea de CS FC Politehnica AEK Timisoara, care îsi va schimba denumirea în CS FC Universitar Politehnica Timisoara, în data de 31 ianuarie 2005. Ce e neclar în asta si, mai ales, repet, unde era Marian Iancu atunci?”. Actul eliberat de FRF în februarie 2002, care atribuie dreptul asupra palmaresului si culorilor lui Zambon, este considerat perfect valabil de Adalbert Kassai, secretarul general al FRF. „Nu este nimic fraudulos în actele
eliberate de mine. Astept sa mi se prezinte care este falsul. Eu am prezentat toate actele si ma întreb unde este falsul. Nu am facut decât sa extrag documentele de afiliere. Documentul nu este o interpretare personala a mea. Nu noi l-am adus pe Zambon la Timisoara, ci fostii membri ai conducerii clubului“, a spus Kassai.

Blog Archive

Astra Sport Pariuri: Coruptie in fotbal: procurorii DNA vor instrumenta cazul Timisoara
Astra Sport Pariuri: Coruptie in fotbal: procurorii DNA vor instrumenta cazul Timisoara
Astra Sport Pariuri: Coruptie in fotbal: procurorii DNA vor instrumenta cazul Timisoara
Astra Sport Pariuri: Coruptie in fotbal: procurorii DNA vor instrumenta cazul Timisoara